indo, sulawesi - Reisverslag uit Sulawesi Island, Indonesië van Mel en kelsey - WaarBenJij.nu indo, sulawesi - Reisverslag uit Sulawesi Island, Indonesië van Mel en kelsey - WaarBenJij.nu

indo, sulawesi

Door: Mel

Blijf op de hoogte en volg Mel en kelsey

23 Oktober 2014 | Indonesië, Sulawesi Island

Waar zal ik beginnen.
We zijn hier nu Net langer als een week en hebben al weer zo veel mee gemaakt.
Vorige week van nz, in het vliegtuig naar Singapore, waar ik in het eerste uur al weer me bier over me heen gooi. Kut kut kut.
Een maal op Singapore met me eindelijk droge broek naar het hotel, om vervolgens de volgende ochtend het vliegtuig te pakken naar Sulawesi. Natuurlijk liet ik in het eerste uur weer het bier over de zelfde broek vallen. Ik stonk lekker!!!
Eenmaal op manado werden we op gehaald om vervolgens of gezet te worden op ons resort.
Het resort was erg mooi, we hadden onze eigen bungalow pal aan het strand waar we zo de zee in konden om te snorkelen over het mooie coraal.
Ook zijn we daar naar een natuur reserve geweest waar we allemaal native animal's gezien hebben. Was erg mooi. We werden zo voor bij ons resort op gehaald met en bootje en weer afgezet. Veel dingen doen we hier op een bootje omdat het de makkelijkste weg is.
Na de eerste paar dagen bij komen van ons zwaare leven, gingen we onze reis voort zetten naar het vieze manado, waar we met de boot over moesten naar bunaken.
Bunaken gingen we heen om dat het een van de mooiste duik plakken ter wereld is.
Hier hebben we ook onze Padi ( duik papieren) gehaald.
Elke dag voor 3 dagen gingen we 2keer per dag duiken en daar na de hele dag theorie leren. Het duiken zelf was geweldig. Eertst deden we dan wat oefeningen, en daarna gingen we gewoon fun duiken. Geweldige ervaring, de coraal wanden zijn enorm met veel diversiteit en vissen. Deze plek zal niet snel geëvenaard worden!
Helaas moesten we het warme bunaken weer achterlaten voor onze trip naar tomohon en tandono. Aangekomen bij de haven moesten we even zoeken naar een vervoermiddel naar het busstation. Een aardige man hielp ons daarmee, en riep zo 2 gewone jongens met scooters van straat. Wij dus achterop met onze zware tassen zo alle taxis voorbij!
Eenmaal in de bus ontmoetten we een Indonesiër die Nederlands spreekt. Verrassend! In tomohon hielp hij ons met alles wat we nodig hadden, al was dat niet echt nodig, stond hij erop. Als we morgen terug komen in Menado om met de bus naar Gorontalo te gaan, staat hij ons weer op te wachten om te helpen. Nog steeds niet nodig, maar dat maakte niet uit volgens hem. Hier in tomohon een prachtig resort met ons eigen hutje midden in de jungle. We huren een scooter en gaan op pad naar een vulkaan en een groot meer. We zijn de enige blanke mensen hier, helemaal op een scooter, dus we worden lachend gegroet en bekeken. Best wel gek.
We zijn weer bek af dus we bestellen heerlijk Indonesische schotel en gaan te bed. Morgen hebben we een reis van 10 uur tegemoet met de bus naar Gorontalo. Om daar vervolgen een boot te pakken naar de togean IJslands. Daar gaan we weer verder met duiken.

  • 23 Oktober 2014 - 08:35

    Mandy:

    Wow wat klinkt dat mooi zeg en leuk weer een verslag.
    En gefeliciteerd met jullie diploma.

    xxx Mandyu

  • 23 Oktober 2014 - 09:32

    Stef.Van.Amstel En Hannah Astrolabio:

    Hey Mel en Kelsey,

    Wat een avontuur. En wat leuk om te horen dat het reizen daar zo voorspoedig gaat.
    Allebei van harte gefeliciteerd met het behalen van jullie Padi duikcertificaat.
    En dat bier over je broek heen gooien,mel..? Daar was ik ook altijd een ster in maar dan had ik
    wel al een aantal op,haha. Had je soms last van een kniplip.? Hehe.

    Doet ons goed te horen dat jullie het zo naar je zin hebben en lekker h
    aan het eiland hoppen zijn. Wel vroeg ik mij af of jullie nog terug komen in Singapore
    want 1 nachtje blijven lijkt me wel erg kort..

    Ach.. dat backpacken is inmiddels wel gesneden koek voor jullie en het zal wel heerlijk
    voelen dat die $ niet zo snel je zak uitvliegen, of vergis ik mij.?

    Hier gaat alles redelijk. De herft doet langzaam aan zijn intrede maar in
    Nederland is t geregeld nog 18 graden, terwijl t eind oktober is..

    Dat huisje aan t strand op palen blijft het mooiste om te horen.
    Heerlijk snurken met de zee op de achtergrond, dat was vast meditatief kelsey. .

    Ik zal de nieuwe site in de gaten houden, maar zag niet echt een plek waar ik
    mij kan toevoegen aan de mailinglist.

    voor nu willen wij jullie een hele goede,veilige, Gelukkige voortzetting van de reis
    toewensen. Maak er nog meer moois van, dat komt vast wel goed.

    Liefs groetjes Stef en Hannah

  • 23 Oktober 2014 - 10:31

    Annemiek:

    Wat maken jullie weer veel mee in korte tijd. Goed dat jullie geld verdient hebben in new Zealand zodat jullie nu wat luxe kunnen permitteren. En het mooiste is dat jullie er zo van genieten. Kus, Annemiek

  • 23 Oktober 2014 - 13:18

    Hannie:

    Wat leuk om weer wat te lezen over jullie reis, heel veel plezier nog,
    Groetjes Hannie en Cees

  • 24 Oktober 2014 - 17:18

    Sandra:

    Heey lieverds! De avonturen zijn weer begonnen. En dan nog wel op Sulawesi! Erg fijn om te lezen dat jullie op plekken geweest zijn waar ik ook ooit was. Dan kan ik ook weer aan een heel mooie tijd terug denken (25 jaar geleden). Het was wel een heel belangrijke tijd voor mij, daarom zeur ik er zo over denk ik... ;) Maar het gaat nu om jullie hoor en er is vast heel veel veranderd! Geniet er heerlijk van! Van alle kleuren en geuren. Het lekkere eten en de warmte. Tot gauw maar weer met een nieuw verslag. X

  • 24 Oktober 2014 - 17:19

    Sandra:

    Oh ja: gefeliciteerd natuurlijk met de paddy-diploma's!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Sulawesi Island

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 November 2014

lekker duiken

06 November 2014

Sulawesi 2

23 Oktober 2014

indo, sulawesi
Mel en kelsey

Ontzettend op reis!w

Actief sinds 28 Sept. 2014
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 2470

Voorgaande reizen:

28 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: