Sulawesi 2 - Reisverslag uit Sulawesi Island, Indonesië van Mel en kelsey - WaarBenJij.nu Sulawesi 2 - Reisverslag uit Sulawesi Island, Indonesië van Mel en kelsey - WaarBenJij.nu

Sulawesi 2

Door: melenkel

Blijf op de hoogte en volg Mel en kelsey

06 November 2014 | Indonesië, Sulawesi Island

Hallo iedereen. Na de bunaken zijn we voor de Togian islands gegaan. We wilden een bus pakken vanuit menado voor 10 uur zoals jullie weten. Dat is wat anders verlopen. We hadden verschillende adviezen van de locals, ze waren allemaal verkeerd! We stonden daar 10 uur, de bus was 6 uur vertrokken. Dan heb je daar op straat dus altijd weer van die mannetjes die je helpen om toch in Gorontalo te komen. Het is even spannend maar we eindigden voor hetzelfde geld met een comfortabele auto, mee met een local, samen met andere locals die die kant op moesten. Die stond daar waarschijnlijk al te wachten voor mensen die de bus gemist hebben!
Eenmaal in gorontalo een nachtje slapen en de volgende avond stapte we op de nachtferry met wat gado gado take away, natuurlijk geen bestek, dus dat moest met de pinpas:/ met zonsopgang komen we aan en worden we met een houten mini bootje naar onze resort gebracht. Prachtige plek aan het Reef en een mooie cottage met hangmat! Rond het resort hebben ze ook veel plekken waar je heerlijk kunt relaxen. Het duiken is prachtig, we hebben zelf een reefhaai gespot. De stranden zijn wit, mooi paradijsje dus. Tijd om dit helaas achter te laten. In centraal sulawesi huren we een scooter om het poso meer te bezoeken en op zoek te gaan naar een waterval, mooie dag gehad! Op weg naar zuid Sulawesi komen we in het Toraja gebied. We gaan met een guide op pad.Hij laat ons alles zien van de traditionele begravenissen, huisbouw en graven. Bij de oude graven van 800 jaar oud liggen de botten en schedels er gewoon uit, best griezelig. De traditie word van op de dag van vandaag nog steeds nageleeft. Die !mensen zijn hun hele leven bezig om te betalen voor hun ziel om naar het paradijs te gaan. De volgende dag huren we een scooter en gaan we hoog de bergen in met uitzicht over rijstvelden( helaas erg droog door weer verandering) en de familie dorpjes met traditionele huizen. Dan is het weer tijd om naar Makassar te gaan. Ons laatste bestemming voordat we naar malaysie vliegen. We bezoeken fort Rotterdam, een mini dorpje van Nederlandse huisjes met een fort eromheen. Verder is de stad vol met luchtvervuiling en best smerig. Na hetzelfde gegeten te hebben overal in Sulawesi, konden we hier wel een heerlijke pizza halen!
Foto's komen op faceboek

• 06 November 2014 - 14:38

Mandy:

Wow wat gaaf weer en wat zielig die koeien. Genieten nu in Maleisie xxx

• 07 November 2014 - 14:18

Annemiek:

Wat een aparte wereld. Heel indrukwekkend hun leefwijze en vooral na hun leven. Zit die dame in die paarse jurk nou tussen poppen?

• 08 November 2014 - 09:10

Sandra:

Mooi verhaal weer. En bekende plaatjes. Weer een mooie - en minder mooie - maar zeker bijzondere ervaring rijker ;) Veel plezier met de volgende 'stop'!
    (En die mevrouw in het paars ís een pop volgens mij Annmiek:)

• 21 Januari 2015 - 07:54

Stef:

HOi HOi ,
    Mel en Kelsey.
    Wat een avonturen, ik moest wel vreselijk lachen.
    Geen bestek , dus dan maar met de pinpas - scheppen. haha.
    Liefs STef en Hannah